Een Olympische gedachte

De Olympische Spelen in Beijing naderen in rap tempo. Vrijwel niets ter wereld wordt zo zwaar beschermd als de vijf ringen. Een opmerkelijke advertentie deze week in Adformatie met als afzender het IOC.

Onder het motto Made of True Effects wordt een ieder opgeroepen sportief te blijven met betrekking tot het gebruik ervan:

“Take a moment to think about us.

Official Olympic sponsors’ efforts are vital to make the Olympic Games possible. This means they support every national Olympic team, the Olympic Games and have made a strong commitment to the entire Olympic Movement.

However, some companies use Olympic emblems or imagery without authorization, thus duping Olympic fans into believing that they have an official association with the Olympic Games.

This is unfair to the athletes, the official Olympic sponsors and the Olympic Movement, as a whole – remember, it is they who make the Olympic dream possible. Show your respect for the official Olympic sponsors and support only those who make the true effort.”

Naar mijn inschatting is dit de eerste keer dat een sportorgaan zo nadrukkelijk oproept de duurbetaalde, verwordven rechten van de sponsoren te respecteren.

About the Author

Vincent Leenders
mediamiks.nl is van Vincent Leenders. Alles op deze weblog schrijf ik op persoonlijke titel. De onderwerpen varieren van meldingen over sport in de mix met nieuwe media tot zaken of ideeen die er business-wise toe doen. Ik heb in Nijmegen aan de KU Nederlandse taal- en letterkunde en Communicatiewetenschap (Reclame/Marketing, specialisatie sportsponsoring) gestudeerd, maar daarnaast vooral in Arnhem geleefd, een onvergetelijke tijd. Van 1988 tot 1990 ben ik dienst geweest bij Standex Periodieken in Veenendaal als traffic manager en met verloren gegane (sport-)journalistieke ambities bij De Gelderlander en SCHAATS. In dienst van Telenetwork/Teleworld Nederland (1991-1997) heb ik diverse functies bekleed en aan de wieg gestaan van voice response-diensten als horoscopen, weer- en sneeuwinformatie, puzzellijnen, diverse soorten spelletjes, sweepstakes, entertainment, interactieve teletext en de eerste direct response-televisie. Een uitstapje naar RTL Plus in Duitsland maakt onderdeel uit van deze jaren. Van 1997 tot 1998 was ik interim-manager bij Scoot resp. VNU Dagbladengroep. Vanaf oktober 1998 ben ik werkzaam geweest bij het bijkantoor van Media Groep West in Bemmel, waar ik met de (hernieuwde) lancering van voice reponse-diensten, interactieve teletext en de eerste premium sms-dienst in Nederland een deel van de basis heb gelegd voor de oprichting van Mobillion. Van januari 2000 tot en met februari 2008 had ik resp. Content Manager en Business Manager Marketing & Media op mijn visitekaartje staan. Ik beschouw me zelf inmiddels maar als een nieuwe media-veteraan. Sinds 1 maart 2008 ben ik Business Development Manager bij Skopamedia. Een 100%-dochter van de Koninklijke BDU met de uitdagende opdracht lokale nieuwsmedia naar de digitale wereld te begeleiden. In eerste instantie met “oude” titels, maar vooral met nieuwe diensten, concepten, media, produkten en platforms. Daarnaast ben ik als blogger vooral actief voor Arnhem-Direct en af en toe op Molblog. Vragen, opmerkingen of aanvullingen? vincent (at) mediamiks.nl.

Be the first to comment on "Een Olympische gedachte"

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.