Doorbreekt Hertha BSC de hegemonie van FC Hollywood?

Een opmerkelijke contractverlenging klonk deze week door vanuit Duitsland. Het sportmarketingbureau Sportfive maakte bekend het sponsorcontract met Hertha BSC te hebben verlengd tot 2018. Het huidige contract kende een einddatum van 2014, ook al ver weg wat mij betreft. Beide partijen willen de samenwerking, die al dateert vanaf 1992, graag continueren. In het kader van het WK2006 werd het oude Olympiastadion in Berlijn, waar de finale tussen Frankrijk en Italie werd gespeeld, al voorzien van een enorme opknapbeurt. De nieuwe overeenkomst levert Hertha een extra bedrag op van 25 miljoen euro, aan te wenden voor investeringen in spelers en sanering van de schuldenlast. Hertha is in mijn ogen nog steeds de club die in potentie de aanval succesvol zou moeten kunnen inzetten tegen FC Hollywood. Bovendien een broedertwist tussen resp. Dieter en Uli Hoeness.

About the Author

Vincent Leenders
mediamiks.nl is van Vincent Leenders. Alles op deze weblog schrijf ik op persoonlijke titel. De onderwerpen varieren van meldingen over sport in de mix met nieuwe media tot zaken of ideeen die er business-wise toe doen. Ik heb in Nijmegen aan de KU Nederlandse taal- en letterkunde en Communicatiewetenschap (Reclame/Marketing, specialisatie sportsponsoring) gestudeerd, maar daarnaast vooral in Arnhem geleefd, een onvergetelijke tijd. Van 1988 tot 1990 ben ik dienst geweest bij Standex Periodieken in Veenendaal als traffic manager en met verloren gegane (sport-)journalistieke ambities bij De Gelderlander en SCHAATS. In dienst van Telenetwork/Teleworld Nederland (1991-1997) heb ik diverse functies bekleed en aan de wieg gestaan van voice response-diensten als horoscopen, weer- en sneeuwinformatie, puzzellijnen, diverse soorten spelletjes, sweepstakes, entertainment, interactieve teletext en de eerste direct response-televisie. Een uitstapje naar RTL Plus in Duitsland maakt onderdeel uit van deze jaren. Van 1997 tot 1998 was ik interim-manager bij Scoot resp. VNU Dagbladengroep. Vanaf oktober 1998 ben ik werkzaam geweest bij het bijkantoor van Media Groep West in Bemmel, waar ik met de (hernieuwde) lancering van voice reponse-diensten, interactieve teletext en de eerste premium sms-dienst in Nederland een deel van de basis heb gelegd voor de oprichting van Mobillion. Van januari 2000 tot en met februari 2008 had ik resp. Content Manager en Business Manager Marketing & Media op mijn visitekaartje staan. Ik beschouw me zelf inmiddels maar als een nieuwe media-veteraan. Sinds 1 maart 2008 ben ik Business Development Manager bij Skopamedia. Een 100%-dochter van de Koninklijke BDU met de uitdagende opdracht lokale nieuwsmedia naar de digitale wereld te begeleiden. In eerste instantie met “oude” titels, maar vooral met nieuwe diensten, concepten, media, produkten en platforms. Daarnaast ben ik als blogger vooral actief voor Arnhem-Direct en af en toe op Molblog. Vragen, opmerkingen of aanvullingen? vincent (at) mediamiks.nl.

Be the first to comment on "Doorbreekt Hertha BSC de hegemonie van FC Hollywood?"

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.