De vierdaagse van Nijmegen op Twitter

Vanochtend viel heel ouderwets bij mij de papieren editie van De Gelderlander op de deurmat met een 32 pagina’s dikke special over de komende Vierdaagse van Nijmegen. Met afstand het grootste evenement van Nederland, maar ook in Europa een topper met 2,5 miljoen bezoekers. Je zou zeggen, met zoveel bezoekers en 45.000 deelnemers, verspreid over die 200 wandelkilometers, context genoeg voor een overvolle vertegenwoordiging op social media.

Je hebt de wandelaars en je hebt de feestgangers. Een overzichtje van de belangrijkste accounts op Twitter om niets van het spektakel te hoeven missen:

@St_DE4DAAGSE (het officiele account van de organisatie)
> 3.700 volgers,
hashtag #4d12

@vierdaagsefeest
> 2150 volgers
hashtag #4df

@4daagsetweet
een speciaal account van de gemeente Nijmegen over de vierdaagse
> 1.100 volgers

@4daagseredactie
> 1.200 volgers

@vierdaagse_com
twitteraccount van vierdaagse.com
> 500 volgers

De samenstellers van deze laatste, vierdaagse.com, hebben ook een lijst aangelegd van “twandelaars”, die nog wel wat uitbreiding kan gebruiken. De teller staat momenteel op 62 leden, een schril anatal in vergelijking met het totale aantal starters. Aanmelden voor deze lijst kan hier. Hashtag #4dlist.

©Twittermania, @VincentL

(Bericht geplaatst op Twittermania)

Be the first to comment on "De vierdaagse van Nijmegen op Twitter"

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.