De promoted tweet als excuus

Tot afgelopen zondag had ik nog nooit gehoord van Joey Barton. Een voetballer van de Engelse club Queens Park Rangers (QPR) met een nogal kwalijke reputatie. Vergelijkbaar met Mario Balotelli, het ongeleide projectiel van Manchester City. Het toeval wilde dat beide clubs zondag tegenover elkaar stonden op de slotdag van de Premier League. City had alles in eigen hand, een overwinning was voldoende voor het kampioenschap.

Liefhebbers weten hoe het is afgelopen. In een bloedstollende slotfase, op fascinerende wijze door de BBC samengevat in Match of the Day, wisten de “blauwen” na 44 jaar weer eens beslag te leggen op de Engelse titel. De krankzinnige ontknoping zorgde ook weer voor een orkaan op de diverse social media. Bekijk ook beelden behind the scenes vanuit de ‘tunnel-cam’.

De zege van City kwam tot stand tegen tien man van QPR. De man die voortijdig het veld moest verlaten was genoemde Joey Barton. Op advies van de grensrechter na een elleboogstoot. Na ontvangst van de rode kaart deelde hij nog even een knietje uit, alsmede een poging tot een kopstoot.

Het onberekenbare karakter van de man wordt ook weerspiegeld in de wijze waarop Barton zich op Twitter profileert. Meer dan 1,4 miljoen volgers voor een middelmatige speler is toch geen sinecure. Barton had eerder al de schijn opgeworpen dat hij gebruik maakt van ‘promoted tweets’ om zich op geheel eigen wijze te presenteren.

De ‘promoted tweet-functionaliteit’ heeft Barton nu ook gebruikt om zijn excuses aan te bieden. Een tweet die inmiddels meer dan 1.500 keer is geretweet. Het lezenswaardige weblog digital-football.com vraagt zich af of Barton hiermee het startsein heeft gegeven voor een nieuwe trend onder sporters om aldus via de digitale media te communiceren.

(Bericht oorspronkelijk geplaatst op Twittermania)

 

Be the first to comment on "De promoted tweet als excuus"

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.