Beleggen met FC Groningen

FC Groningen heeft een nieuw beleggingsproduct geïntroduceerd bij de 900 leden van de business club. Vanaf 27 februari kunnen geïnteresseerde partijen voor een bedrag van minimaal 10.000 euro de beschikking krijgen over 10 ‘FC Groningen-notes’ van elk 1.000 euro. De notes worden gebruikt om te beleggen in beursgenoteerde bedrijven Shell, KPN, Fortis en Philips.
Het idee van de notes is afkomstig van vermogensbeheerder en sponsor Wijs & Van Oostveen. Gerekend over een periode van 6 jaar krijgt de trots van het Noorden 3,3% van de totale inleg. Onbekend is hoeveel animo er is, de inschrijving sluit 22 februari. FC Groningen wil met het beleggingsprodukt de financiele fundering verder versterken. Vorig jaar introduceerde wist FC Groningen 5,25 miljoen euro op te halen door 35% van de waarde van de selectie aan 60 particuliere investeerders (minimale inleg van 50.000 euro) te verkopen. De diverse verkopen aan Ajax (Luis Suarez, Bruno Silva, Rasmus Lindgren) en het vertrek van Erik Nevland naar Fulham hebben de investeerders op korte termijn al geen windeieren gelegd.

About the Author

Vincent Leenders
mediamiks.nl is van Vincent Leenders. Alles op deze weblog schrijf ik op persoonlijke titel. De onderwerpen varieren van meldingen over sport in de mix met nieuwe media tot zaken of ideeen die er business-wise toe doen. Ik heb in Nijmegen aan de KU Nederlandse taal- en letterkunde en Communicatiewetenschap (Reclame/Marketing, specialisatie sportsponsoring) gestudeerd, maar daarnaast vooral in Arnhem geleefd, een onvergetelijke tijd. Van 1988 tot 1990 ben ik dienst geweest bij Standex Periodieken in Veenendaal als traffic manager en met verloren gegane (sport-)journalistieke ambities bij De Gelderlander en SCHAATS. In dienst van Telenetwork/Teleworld Nederland (1991-1997) heb ik diverse functies bekleed en aan de wieg gestaan van voice response-diensten als horoscopen, weer- en sneeuwinformatie, puzzellijnen, diverse soorten spelletjes, sweepstakes, entertainment, interactieve teletext en de eerste direct response-televisie. Een uitstapje naar RTL Plus in Duitsland maakt onderdeel uit van deze jaren. Van 1997 tot 1998 was ik interim-manager bij Scoot resp. VNU Dagbladengroep. Vanaf oktober 1998 ben ik werkzaam geweest bij het bijkantoor van Media Groep West in Bemmel, waar ik met de (hernieuwde) lancering van voice reponse-diensten, interactieve teletext en de eerste premium sms-dienst in Nederland een deel van de basis heb gelegd voor de oprichting van Mobillion. Van januari 2000 tot en met februari 2008 had ik resp. Content Manager en Business Manager Marketing & Media op mijn visitekaartje staan. Ik beschouw me zelf inmiddels maar als een nieuwe media-veteraan. Sinds 1 maart 2008 ben ik Business Development Manager bij Skopamedia. Een 100%-dochter van de Koninklijke BDU met de uitdagende opdracht lokale nieuwsmedia naar de digitale wereld te begeleiden. In eerste instantie met “oude” titels, maar vooral met nieuwe diensten, concepten, media, produkten en platforms. Daarnaast ben ik als blogger vooral actief voor Arnhem-Direct en af en toe op Molblog. Vragen, opmerkingen of aanvullingen? vincent (at) mediamiks.nl.

Be the first to comment on "Beleggen met FC Groningen"

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.