Basketball 2.0 in Bulgarije

Op de dag dat Eiffel Towers grootse plannen bekend heeft gemaakt om het Nederlandse basketball terug te brengen naar de europese top (o.a. vanochtend in De Telegraaf), weet de Bulgaarse vereniging Start op een hele andere manier de aandacht te trekken. De club is op zoek naar 10.000 basketball-liefhebbers die voor een bedrag van slechts € 20,- een andeel kunnen krijgen. Op 1 mei 2008 wil de club 10.000 leden hebben, waarna pas de verpliching optreedt het bedrag over te maken. Op dat moment gaat de club ook toernooien en try-outs organiseren, waarvan film- en video-opnames te zien zullen zijn op nashiaotbor.com. De aandeelhouders zullen dan ook in staat zijn om nieuwe talenten te helpen opsporen en het team te managen. Voor het concept is goed gekeken naar het initiatief van MyFootbalClub, waarbij de initiatiefnemers goed hebben gekeken naar MyFootballClub, dat erin slaagde met 50.000 gelijkgezindten een aandeel te verwerven in Ebbsfleed United FC. De belangrijkste doelstelling van Start is om consumenten een meer actieve rol te laten spelen.

About the Author

Vincent Leenders
mediamiks.nl is van Vincent Leenders. Alles op deze weblog schrijf ik op persoonlijke titel. De onderwerpen varieren van meldingen over sport in de mix met nieuwe media tot zaken of ideeen die er business-wise toe doen. Ik heb in Nijmegen aan de KU Nederlandse taal- en letterkunde en Communicatiewetenschap (Reclame/Marketing, specialisatie sportsponsoring) gestudeerd, maar daarnaast vooral in Arnhem geleefd, een onvergetelijke tijd. Van 1988 tot 1990 ben ik dienst geweest bij Standex Periodieken in Veenendaal als traffic manager en met verloren gegane (sport-)journalistieke ambities bij De Gelderlander en SCHAATS. In dienst van Telenetwork/Teleworld Nederland (1991-1997) heb ik diverse functies bekleed en aan de wieg gestaan van voice response-diensten als horoscopen, weer- en sneeuwinformatie, puzzellijnen, diverse soorten spelletjes, sweepstakes, entertainment, interactieve teletext en de eerste direct response-televisie. Een uitstapje naar RTL Plus in Duitsland maakt onderdeel uit van deze jaren. Van 1997 tot 1998 was ik interim-manager bij Scoot resp. VNU Dagbladengroep. Vanaf oktober 1998 ben ik werkzaam geweest bij het bijkantoor van Media Groep West in Bemmel, waar ik met de (hernieuwde) lancering van voice reponse-diensten, interactieve teletext en de eerste premium sms-dienst in Nederland een deel van de basis heb gelegd voor de oprichting van Mobillion. Van januari 2000 tot en met februari 2008 had ik resp. Content Manager en Business Manager Marketing & Media op mijn visitekaartje staan. Ik beschouw me zelf inmiddels maar als een nieuwe media-veteraan. Sinds 1 maart 2008 ben ik Business Development Manager bij Skopamedia. Een 100%-dochter van de Koninklijke BDU met de uitdagende opdracht lokale nieuwsmedia naar de digitale wereld te begeleiden. In eerste instantie met “oude” titels, maar vooral met nieuwe diensten, concepten, media, produkten en platforms. Daarnaast ben ik als blogger vooral actief voor Arnhem-Direct en af en toe op Molblog. Vragen, opmerkingen of aanvullingen? vincent (at) mediamiks.nl.

Be the first to comment on "Basketball 2.0 in Bulgarije"

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.