Alle ballen op .nl!: ‘nieuwe’ namen voor krantentitels van de BDU

Oude media kunnen wel degelijk samen met nieuwe media. Nadat bij de BDU eerder al elke individuele krantentitel zijn eigen website heeft gekregen (april 2007), elke titel is voorzien van een dagelijkse nieuwsbrief (oktober 2007), elke titel is voorzien van een lezerspagina met ruimte voor berichten, foto’s en video’s (april 2008), van elke titel de headlines verschijnen op Twitter (december 2008), zijn sinds 1 januari jl. alle titels ook voorzien van de toevoeging .nl: niet alleen op het web, maar ook de papieren edities. De naamsverandering wordt in alle communicatie-uitingen doorgevoerd van de digitale nieuwsbrief tot de reguliere correspondentie.

Een overzicht:
BarneveldseKrant.nl
CulemborgseCourant.nl
NieuwsbladDeBand.nl
Edestad.nl
HoofddorpseCourant.nl
HoogenLaag.nl
NieuwsbladDeKaap.nl
Klaroen.nl
HetKompasHardinxveld-Giessendam.nl
HetKompasSliedrecht.nl
LeusderKrant.nl
NieuwsbladGeldermalsen.nl
DePuttenaer.nl
ScherpenzeelseKrant.nl
DeStadAmersfoort.nl
DeStadGorinchem.nl
DeStadNijkerk.nl
StadTiel.nl
VeenendaalseKrant.nl
DeWoudenberger.nl

Sinds 1 januari wordt daarnaast de nieuwe titel Veluweland.nl uitgegeven en is in het Land van Maas en Waal TussenMaasenWaal.nl de eerste titel die door de BDU alleen online wordt uitgegeven, nadat de papieren editie niet meer rendabel bleek. De diverse inspanningen leiden tot continu stijgende bezoekersaantallen en bereikcijfers.

About the Author

Vincent Leenders
mediamiks.nl is van Vincent Leenders. Alles op deze weblog schrijf ik op persoonlijke titel. De onderwerpen varieren van meldingen over sport in de mix met nieuwe media tot zaken of ideeen die er business-wise toe doen. Ik heb in Nijmegen aan de KU Nederlandse taal- en letterkunde en Communicatiewetenschap (Reclame/Marketing, specialisatie sportsponsoring) gestudeerd, maar daarnaast vooral in Arnhem geleefd, een onvergetelijke tijd. Van 1988 tot 1990 ben ik dienst geweest bij Standex Periodieken in Veenendaal als traffic manager en met verloren gegane (sport-)journalistieke ambities bij De Gelderlander en SCHAATS. In dienst van Telenetwork/Teleworld Nederland (1991-1997) heb ik diverse functies bekleed en aan de wieg gestaan van voice response-diensten als horoscopen, weer- en sneeuwinformatie, puzzellijnen, diverse soorten spelletjes, sweepstakes, entertainment, interactieve teletext en de eerste direct response-televisie. Een uitstapje naar RTL Plus in Duitsland maakt onderdeel uit van deze jaren. Van 1997 tot 1998 was ik interim-manager bij Scoot resp. VNU Dagbladengroep. Vanaf oktober 1998 ben ik werkzaam geweest bij het bijkantoor van Media Groep West in Bemmel, waar ik met de (hernieuwde) lancering van voice reponse-diensten, interactieve teletext en de eerste premium sms-dienst in Nederland een deel van de basis heb gelegd voor de oprichting van Mobillion. Van januari 2000 tot en met februari 2008 had ik resp. Content Manager en Business Manager Marketing & Media op mijn visitekaartje staan. Ik beschouw me zelf inmiddels maar als een nieuwe media-veteraan. Sinds 1 maart 2008 ben ik Business Development Manager bij Skopamedia. Een 100%-dochter van de Koninklijke BDU met de uitdagende opdracht lokale nieuwsmedia naar de digitale wereld te begeleiden. In eerste instantie met “oude” titels, maar vooral met nieuwe diensten, concepten, media, produkten en platforms. Daarnaast ben ik als blogger vooral actief voor Arnhem-Direct en af en toe op Molblog. Vragen, opmerkingen of aanvullingen? vincent (at) mediamiks.nl.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.