AD lanceert dagelijkse sportkrant

Het Algemeen Dagblad komt vanaf 7 april gedurende vijf maanden met een dagelijkse full colour-sportkrant van 32 pagina’s. De naam van deze Nederlandse “Gazetto dello Sport” wordt AD Sportwereld Pro en zal worden gedrukt in een oplage van 75.000 exemplaren, te verspreiden via ruim 10.000 verkooppunten. De periode van april tot en met september waarin de krant zal verschijnen covert onder andere het EK 2008 in Oostenrijk en Zwitserland, Wimbledon, de Tour de France, de Olympische Spelen in Beijing en de start van de nieuwe voetbalcompetitie. De lancering van AD Sportwereld Pro maakt deel uit van de multimediale benadering die het AD inmiddels heeft gekozen voor de sport. Het totale aanbod omvat: AD Sportwereld, AD Sportwereld Pro, een EK Magazine, de in maart te lanceren website www.sportwereld.nl, de amateursport community www.mijnsportwereld.nl, het radioprogramma BNR Sportwereld en sportnieuws op beeldschermen in 400 sportkantines.

Hoofdredacteur Jan Bonjer: “Onze passie, expertise en autoriteit op het gebied van sport zijn onbetwist. Die nummer 1 positie maken we met dit complete sportpakket helemaal waar. Alle soorten sportliefhebbers kunnen op elk moment van de dag via steeds meer verschillende mediatypen met ons sportnieuws in aanraking komen.” (Bron: AD)

About the Author

Vincent Leenders
mediamiks.nl is van Vincent Leenders. Alles op deze weblog schrijf ik op persoonlijke titel. De onderwerpen varieren van meldingen over sport in de mix met nieuwe media tot zaken of ideeen die er business-wise toe doen. Ik heb in Nijmegen aan de KU Nederlandse taal- en letterkunde en Communicatiewetenschap (Reclame/Marketing, specialisatie sportsponsoring) gestudeerd, maar daarnaast vooral in Arnhem geleefd, een onvergetelijke tijd. Van 1988 tot 1990 ben ik dienst geweest bij Standex Periodieken in Veenendaal als traffic manager en met verloren gegane (sport-)journalistieke ambities bij De Gelderlander en SCHAATS. In dienst van Telenetwork/Teleworld Nederland (1991-1997) heb ik diverse functies bekleed en aan de wieg gestaan van voice response-diensten als horoscopen, weer- en sneeuwinformatie, puzzellijnen, diverse soorten spelletjes, sweepstakes, entertainment, interactieve teletext en de eerste direct response-televisie. Een uitstapje naar RTL Plus in Duitsland maakt onderdeel uit van deze jaren. Van 1997 tot 1998 was ik interim-manager bij Scoot resp. VNU Dagbladengroep. Vanaf oktober 1998 ben ik werkzaam geweest bij het bijkantoor van Media Groep West in Bemmel, waar ik met de (hernieuwde) lancering van voice reponse-diensten, interactieve teletext en de eerste premium sms-dienst in Nederland een deel van de basis heb gelegd voor de oprichting van Mobillion. Van januari 2000 tot en met februari 2008 had ik resp. Content Manager en Business Manager Marketing & Media op mijn visitekaartje staan. Ik beschouw me zelf inmiddels maar als een nieuwe media-veteraan. Sinds 1 maart 2008 ben ik Business Development Manager bij Skopamedia. Een 100%-dochter van de Koninklijke BDU met de uitdagende opdracht lokale nieuwsmedia naar de digitale wereld te begeleiden. In eerste instantie met “oude” titels, maar vooral met nieuwe diensten, concepten, media, produkten en platforms. Daarnaast ben ik als blogger vooral actief voor Arnhem-Direct en af en toe op Molblog. Vragen, opmerkingen of aanvullingen? vincent (at) mediamiks.nl.

1 Comment on "AD lanceert dagelijkse sportkrant"

  1. AD stopt met SportwereldPro

    De dagelijkse sportkrant van het AD, Sportwereld Pro, krijgt geen vervolg. De laatste uitgave van de krant verschijnt eind augustus, een kleine vijf maanden na de lancering. Dat was al gepland, maar bij voldoende resultaat behoorde een vervolg tot de mogelijkheden. Uitgever AD Nieuwsmedia, een joint venture van PCM Uitgevers en Wegener, ziet echter geen mogelijkheden op de advertentiemarkt voor de krant. Dat heeft de redactie vanmiddag te horen gekregen.

    Bron: http://www.nrc.nl/media/article1195285.ece/AD_stopt_met_SportwereldPro

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.