Eredivisieclubs willen gokken

Het Financiele Dagblad meldt dat de Eredivisie CV zijn zinnen heeft gezet op het verkrijgen van een goklicentie. De wet zou daartoe moeten worden aangepast. Legaal gokken mag momenteel alleen via de toto, onderdeel van de lotto. De Eredivisie verwijst naar de gokmarkt in Engeland, waar het ook mogelijk is om o.a. te gokken waar fans kunnen wedden op de maker van het eerste doelpunt, welk team de eerste hoekschop krijgt, in welke minuut een gele of rode kaart valt etc.. De clubs gaan er vanuit dat ze met de verruiming van de gokmogelijkheden vele tientallen miljoenen euro’s extra uit de markt kunnen halen.

Ik denk dat ze daarin wel eens gelijk kunnen hebben, alle elementen zijn immers aanwezig:

~ live-voetbal is nog steeds goed voor torenhoge kijkcijfers;
~ Nederlanders zijn een volk van gokkers;
~ sms- en 0900 met haar laagdrempelige betalingen zijn volledig ingeburgerd;
~ er is nog steeds geen alternatief voor de belspelletjes die van het scherm zijn verdwenen.

About the Author

Vincent Leenders
mediamiks.nl is van Vincent Leenders. Alles op deze weblog schrijf ik op persoonlijke titel. De onderwerpen varieren van meldingen over sport in de mix met nieuwe media tot zaken of ideeen die er business-wise toe doen. Ik heb in Nijmegen aan de KU Nederlandse taal- en letterkunde en Communicatiewetenschap (Reclame/Marketing, specialisatie sportsponsoring) gestudeerd, maar daarnaast vooral in Arnhem geleefd, een onvergetelijke tijd. Van 1988 tot 1990 ben ik dienst geweest bij Standex Periodieken in Veenendaal als traffic manager en met verloren gegane (sport-)journalistieke ambities bij De Gelderlander en SCHAATS. In dienst van Telenetwork/Teleworld Nederland (1991-1997) heb ik diverse functies bekleed en aan de wieg gestaan van voice response-diensten als horoscopen, weer- en sneeuwinformatie, puzzellijnen, diverse soorten spelletjes, sweepstakes, entertainment, interactieve teletext en de eerste direct response-televisie. Een uitstapje naar RTL Plus in Duitsland maakt onderdeel uit van deze jaren. Van 1997 tot 1998 was ik interim-manager bij Scoot resp. VNU Dagbladengroep. Vanaf oktober 1998 ben ik werkzaam geweest bij het bijkantoor van Media Groep West in Bemmel, waar ik met de (hernieuwde) lancering van voice reponse-diensten, interactieve teletext en de eerste premium sms-dienst in Nederland een deel van de basis heb gelegd voor de oprichting van Mobillion. Van januari 2000 tot en met februari 2008 had ik resp. Content Manager en Business Manager Marketing & Media op mijn visitekaartje staan. Ik beschouw me zelf inmiddels maar als een nieuwe media-veteraan. Sinds 1 maart 2008 ben ik Business Development Manager bij Skopamedia. Een 100%-dochter van de Koninklijke BDU met de uitdagende opdracht lokale nieuwsmedia naar de digitale wereld te begeleiden. In eerste instantie met “oude” titels, maar vooral met nieuwe diensten, concepten, media, produkten en platforms. Daarnaast ben ik als blogger vooral actief voor Arnhem-Direct en af en toe op Molblog. Vragen, opmerkingen of aanvullingen? vincent (at) mediamiks.nl.

Be the first to comment on "Eredivisieclubs willen gokken"

Geef een reactie